Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Godów

Kolorowy pasek

Nadanie numeru PESEL osobie obowiązanej na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL


Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.

Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego  a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.

Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu przy nadaniu numeru PESEL dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów
- wniosek o nadanie numeru PESEL
- dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo


Osoba podlegająca na podstawie odrębnych przepisów obowiązkowi posiadania numeru PESEL składa wniosek o nadanie numeru PESEL w organie gminy właściwym dla miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy, a w przypadku braku meldunku – w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy – wniosek składa się w organie gminy właściwym dla Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.

 

Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Informatyki, pokój nr 1 i 2,

Po zakończeniu procedury osoba otrzyma zawiadomienie o nadaniu numeru PESEL w formie wskazanej we wniosku (papierowo lub elektronicznie).


Opłaty
bez opłat

Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zmian.)

2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2017 poz. 657)3.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1827)
4.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U. Nr 74 ze zm.).

 

Więcej informacji można uzyskać w Referacie Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Informatyki, pokój nr 1 i 2, tel. 32 47 65 065 wew. 14

Załączniki

Wniosek o nadanie PESEL (122kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Agnieszka Siwarska
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Agnieszka Siwarska
Data wprowadzenia:2011-07-13 08:41:35
Opublikował:Agnieszka Siwarska
Data publikacji:2011-07-13 08:43:07
Ostatnia zmiana:2017-06-06 12:25:55
Ilość wyświetleń:8817

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij